Att skicka ärenden till nämnden
Överlämna ärendena med e-post i första hand.
Överklagandenämnden för högskolan är tacksam om ärenden, då det är möjligt, skickas med e-post.
Självklart går det att skicka in på papper om de inte går att skicka med e-post. Observera att om handlingarna innehåller känsliga personuppgifter bör de skickas in med vanlig post. Samma sak gäller då handlingarna är omfattande.
Separera gärna handlingarna i olika, tydligt namngivna, pdf-filer. Nämnden kan inte ta emot handlingar via molntjänster och vill helst inte ha zippade filer.
Ärendena skickas till e-postadressen: onh@onh.se
Skriv gärna det här i mejlet:
- för- och efternamn på den klagande
- vilken typ av beslut ärendet gäller. Till exempel antagning, anställning eller tillgodoräknande.
Från e-postadressen onh@onh.se skickas automatiska svarsmeddelanden som en bekräftelse på att det som skickats in tagits emot av Överklagandenämnden.
Vägledningen Högskolornas handläggning av överklaganden hittar du på uka.se.